Wednesday, February 2, 2011

walk-walk eat air....tapi menjana minda dan berINFO tau...=)~~

JALAN-JALAN...nie je la yang aku buat sepanjang cuti ni, tapi sebelum aku balik umah hari tu la. window shopping, pastu shopping2, balik deng
an kepenatan...ngeeh3....

pastu balik rumah pun camtu gak...jenjalan...tapi jenjalan yang bersebab...settle hal tu, settle hal ni..penat la jugak, tapi best sebab aku naik KL...sampai BB Plaza aku cari barang ngan parent aku...lagipun lamedah aku x jaln ngan parent aku...

TAPI..banyak jaugak info aku dapat balik rumah nie...sebab tgk TVkan..kalau kat UTHM ni..UCiTV sekadat nama....kadang jalan, kadang x....nyampah aku.....macam2 gak la...tapi yang aku paling kerap dengar pasal

1_ pilihanraya yang baru je lepas ni...macam2 hal....

2_ pastu yang paling kesian tentang pelajar Malaysia di Mesir....mase makan kat Saba aritu aku dengar, Indonesia hantar pesawat ambil pelajar mereka dari sana, tapi Malaysia hantar kapal lau **(xtau la kesahihannya sbb x baca penuh)...ish!..kan bahaya, terdedah....dah la lambat....pastu berita pun tunjuk....call Kedutaan Malaysia kat sana, x berangkat...xtau la kowt dorg bz sangat tapi responsible please....ramai kot student kita kat sane....sampai ade yang nak tunggu sambungan visa, x sampai2....kesian...dah la x boleh nak keluar....nasib baik internet diaorang dah ok......haish....macam2 la dunia sekarang nie....perang la....gaduh la...demonstrasi la.....

3_ Pastu pasal banjir di sekitar Johor dan Melaka. hari sepanjang perjalanan dari UTHM ke BP, seram aku. Air naik gila...nasib baik bas yang aku naik tu lepas...kalau x, xsampai BP ala ku jawabnya. kat Melaka pun sama. air naik tinggi sampai ada kat satu kawasan yang ada ladang kelapa sawit, aku nampak pucuk sawit je...batang dah tenggelam. cuak aku. Banjir ni sangat bahaya, buat yang aku tau, dah 3 terkorban, 2 Johor 1 Melaka. itu yang aku tau sebelum balik sini la....


~~sumber: dari FB sumbody~~


4_ Last skali, harga minyak naik lagi...wah!!! naik3!!...sume naik..walaupun aku x rasa sangat la kot pasal kenaikan minyak ni..tapi bila baca rintihan2 di FB ni...sian pulak...


~~sumber: dari FB sumbody~~




Bile la masalah2 dunia ni nak selesai...memang masalh xkan selesai, kalau xde masalah, bukan dunia namanya. jadi aku tukar soalan....bila la masalah2 ni akan berkurangan...rase macam soalan ni berlalu dibawa angin jer....MySpace



baeklah sahabat2ku...saya nak study.....MySpace...study ke...stado???MySpace....tah la.....ngeh3!!!....





keyh la...melalut sudah....bubye n HAPPY CHINESE NEW YEAR...to my frenz who celebrating it....MySpacebubye!!!

No comments:

Post a Comment